הפלגה ססגונית של הנת"ב , מס' 81

1612

 

 מקור וקרדיט לתמונה ( בורמה)

מומלץ מאד לגלוש באמצעות דפדפן פיירפוקס כי אז ייפתחו כל הקישורים !!

 מבט אתנוגראפי על פסיבלים וקרנבלים ברחבי העולם

 קרנבל המסכות בונציה 2010  

 קרנבל המסכות בונציה – 2

 קרנבל המסיכות בונציה – 3

 קרנבל המסיכות בונציה – 4

 קרנבל המסיכות בונציה – 5

 קרנבל המסיכות בונציה – 6  

 קרנבל המסיכות בונציה – 7

 קרנבל המסיכות בונציה – 8

 קרנבל המסיכות בונציה – 9

 קרנבל המסיכות בונציה – 10

 קרנבל המסיכות  בונציה- 11

קרנבל המסיכות בונציה , הזוג הזוכה לשנת 2010

 אפריקה

 ריקוד הוודו באפריקה

 ריקוד הוודו באפריקה – 2  

 בורמה 2010

 הפגודה העתיקה הכי יפה בעולם נמצאת בבורמה

 צילום מקרוב של הפגודה הלבנה

 תמונות נוספת מבורמה , אנשים ומקומות :

 צילום מס' 1

 צילום מס' 2

 צילום מס' 3

 צילום מס' 4

 צילום מס' 5  

 צילום מס' 6

 צילום מס' 7

  מס' 8 : בני המשפחה ממתינים ללקוחות בשוק מסורתי בבורמה

 צילום מס' 9 : כך לנים בלילות בבורמה

 צילום מס' 10 : גם נזירים צריכים לאכול צהריים

 צילום מס' 11 : מוכרות הגלידה

 צילום מס'  12 : הפגודה  הקדושה שבאמצע האגם

 ארוכות הצוואר בבורמה

 שבט הקארן ( Karen ) ידוע בנשים ארוכות הצוואר ( Long Neck Karen ) אשר מגיל צעיר שמות על צווארן טבעות ברזל כבדות כדי שצווארן יתארך במשך השנים. עם הגיל הן מחליפות את הטבעות למידה ומשקל גדולים יותר.

מגיל צעיר שמים לנשים שלהם טבעות מסביב לצוואר, וכל שנה מוסיפים טבעת הכתפיים נוחתות מהמשקל למטה, עד ארבע קילו,  וככה כאילו הצוואר ארוך יותר, והטבעות מחזיקות את הראש זקוף.

לפי מסורת עתיקה, לצווארן של בנות הנולדות במולד הירח, מקבעים טבעת מתכת אחת לשנה. בחלוף השנים, בשל משקל הטבעות, נמתח הצוואר עד לפי שלוש ממידותיו הרגילות.

 כבר בגיל 5 עונדים לבנות את העדיים סביב הצוואר

 צילום מס' 13 : העדיים של ארוכות הצוואר

 צילום מס' 14 : ארוכות הצוואר של שבאי הקארן  

 צילום מס' 15: עוד ארוכת צוואר בבורמה  

 צילום מס' 16 : שתי ארוכות צוואר עם עדיים בבורמה

 צילום מס' 17 : ארוכת צוואר בבוקר

 ארכיטקטורה

 מבנה  מיוחד מתקופת הרנסנס בעיירה גרמנית

 מבנה מימי הביניים בעיר נירנברג , שימש כתחנת המכס

 ארכיטקטורה של ימי הביניים בברצלונה

 המבנים הטיפוסייים של כפרי הברברים בערי האטלס במרוקו

 שרידי מצודה גותית באזור נורמנדי

 רכבות בעולם

 רכבת המונורייל התלוייה בגרמניה  קישור

 מדע

 התנועה הגורסת כי התחממות כדור הארץ היא מעשה ידי-אדם קורסת. בניין התעמולה הירוק, שהוקם בעמל רב במשך חמש-עשרה שנה ונראה כמצודה בלתי מנוצחת, מתמוטט אל תוך עצמו. נשאר רק אל גור. (כתב: אורי רדלר). קישור

 עולם הבלוגים

 המאפיינים והכלים של הבלוג הקבוצתי  קישור

 בלוגים בחינוך

 תלמידי כיתה ג' ככותבי בלוגים 

 הגורם האנושי

 "נער בהפרעה" הוא סרט תיעודי של HBO על אוון, שהתאבד בגיל 15, ועל הוריו – שני יוצרי תעודה שהתמודדו עם מצבו הנפשי מאז שהיה ילד קטן.

קישור

 איך לתאר את הריק הנורא שאליו זולגים החיים במחלת אלצהיימר? ביקורת ספר חדש בעברית ע"י פרופסור עמיה ליבליך

 תוצאה חיובית  

מאת: דורית ויסמן
הוצאת כרמל

"הגידול ממאיר, אמר.
אַתְּ אחת מתשע, אמר.
נִכְנַסְתְּ לסטטיסטיקה, אמר.
כן, את שָׁם, הוא התעקש.
 Welcome, אמר.
וולקום טו דה קלאב, אמר."

הספר תוצאה חיובית הוא חיתוך בבשר החי – אכזרי לאין שיעור בהתחלה, ומרפא וגואל בהמשך. ברגישות, בישירות ובפשטות, בפרוזה רזה אך פיוטית, מוסרת דורית ויסמן דו"ח נוקב

קישור

 "בשיטת החתול"

 בשיטת החתול" מביא את סיפורו של המחבר, יצחק (איצי) באר, סיפור של מאבק הרואי במחלת הסרטן. כנגד כל הסיכויים ובניגוד לדעת מומחי הרפואה הממסדית הוא נחלץ באופן מופלא מהצרה הנוראה שאליה נקלע.

הספר מציג את האסטרטגיה שהמחבר נקט במהלך מאבקו המוצלח במחלה וכן הסברים ותובנות רפואיות יוצאות דופן שרכש בשנות מחלתו. 

קישור

 הדוא"ל כגורם לירידת התפוקה של עובדים

  אם בעבר הדוא"ל נחשב כאמצעי לשיפור היעילות בארגונים , הרי היום מתחילים להבין כי הוא גורם לירידה בתפוקה של העובדים. הפרעות בלתי פוסקות של מכתבי דואר אלקטרוני הופכים אתכם ליעילים פחות וליצירתיים פחות. כך עולה ממחקרים שפורסמו בשנים האחרונות .  קישור

 קישור

 ובאותו עניין , כמה עצות טובות למניעת עומס מידע בחיינו הרועשים.

 כיצד חיים ?

ההווה הנורא של ברל'ה טוב הלב ( נתן זהבי) .  

היסטוריה

 האנוסים בפורטוגל

 המדינה הכי יהודית באירופה

 ספר ראשון בעברית מוקדש לסיפור העצוב והמסתורי של קהילת יהודי פורטוגל ( רות אלמוג).

ראה גם : מאבק האנוסים נגד הקמת אינקוויזיציה בפורטוגל

 שבטים שכבשו העולם

 ג'ינגס חאן שלא הכרתם: פרא ופמיניסט

ג'ינגס חאן היה כובש אכזר ורוצח חסר רחמים שלא חשש לחסל גבר שסירב לשאת את אחת מבנותיו, ולהרוג אלפים אחרים מסיבות פחותות בהרבה. אלה היו פני הדברים באסיה של המאה ה-13, ואולם על אף זאת, לפני כ-800 שנה הוא יכול היה להיות אחד מראשוני הפמיניסטים.

קישור

ראה גם :

ג'ינגיס ח'אן אף נחשב לאבי הלחימה המודרנית וזאת עקב פיתוח החשיבות של האסטרטגיה במהלך הלחימה. ח'אן הקים יחידות עילית בצבאו והיה גם הראשון שהקים בצבאו חיל רפואה נפרד שליווה את הלוחמים. הוא היה הראשון לקדם קצינים על בסיס יכולת וכישורים ולא על בסיס ירושה ויחוס משפחתי, כפי שהיה מקובל באותה עת.

הוא ליכד סביבו את שבטי המונגולים בחוקה שנקראה יאסה. עיקריה היו נאמנות עיוורת לח'אן, ואיסור מריבות בין שבטים. גם ענייני אישות זכו להתיחסות בחוקה ועל זוגות נואפים הוטל עונש מוות.

מקור וקרדיט : וויקפדיה בעברית

מסעות לגילוי העולם

 מסעה המרתק  של ספינת   Endurance  לאנטרטיקה בשנת 1915 תועד בתמונות , הספינה נלכדה בקרח לתקופה ארוכה .

 ארכיאולוגיה

 עתיקות בעל בק בלבנון

 עתיקות בעל בק – 2

 עתיקות בעל בק 3

 עתיקות בעל בק 4  

 עתיקות בעל בק 5

 עוד תמונות טובות של מקדשי בעל בק בלבנון

 רקע

בעל בק היא לא רק מעוז החיזבאללה .  בעל בק נבנה באלף השלישי לפני הספירה , נקרא הליפוליס ( עיר השמש) בתקופה של אלכסנדר הגדול.

 למקדשי בעלבק יצאו מוניטין עוד במאות הראשונות לספירה והם היו למרכזי פולחן רבי השפעה  בעולם העתיק. ההרס הרב שפקד את המקדשים בשלהי העת העתיקה ובימי הביניים פגעו פגיעה קשה בשלושת המקדשים המרכזיים ובעיקר במקדש יופיטר. קישור

 למידע נוסף על מקדש בעל בק

 המקדשים בבָּעַל בֶּק (Baal Beck)
מערך מקדשים רומיים המלמדים על שילוב תרבויות תחת הכיבוש הרומי הוא מערך המקדשים בבעל בק, עיר הנמצאת לרגלי הרי הלבנון. בניית מערך מקדשים זה (המשתרע על שטח של 27,000 מ"ר), נמשכה כמאתיים שנה. מקור השם בעל בק במילה הפניקית בעל בקע (Baal Beka, מילולית בפניקית: העיר של בעל). בעל מתקשר לאל האשורי האדאד (Hadad), אל השמש של המזרח הקדום הקרוב, ומכאן השם הליופוליס (Heliopolis, מילולית ביוונית: עיר השמש), שבו כונתה העיר בפי ההלניסטים. במקרא מוזכרת בעל בק בשם ארם צובה (שמואל ב, י 6-8; תהילים, ס 1).
הימצאותה של העיר בעל בק על שני נתיבי מסחר חשובים – האחד המקשר בין חופי הים התיכון ובין סוריה; והשני המקשר בין צפון סוריה ובין ארץ ישראל – הניעה את הקיסר אוגוסטוס לייסד קולוניה בבעל בק, בשנת 16 לפנה"ס, ולהציב בה לגיון רומי. הקיסר, שהתרשם מאוד מהעיר וממסירות תושביה לאל בעל, החליט לספק את צורכיהם הדתיים באמצעות בניית מקדשים, כפי שסיפק צרכים דתיים של קולוניות אחרות. כיוון שתחת השלטון הרומי היה יכול כל עם לנהל את פולחנו באופן חופשי, הייתה זו דרכו של הקיסר לזכות באמונם של בני המקום. ואכן, המקדשים נבנו על-ידי אדריכלים סוריים למטרות פולחן דתי סורי. הקיסרים ששלטו אחריו המשיכו את עבודת הבנייה במקום, אך המקדשים לא הושלמו מעולם.


הרומים הושפעו מהדת המקומית ומהאלים המקומיים. הם זיהו את שילוש האלים הסורי המקומי, בעל, בנו אַליאַן (Aliyan) ובתו אַטַרְגַטִיס (Atargatis) (אלת הפוריות האשורית, היא ענת הפניקית שהייתה גם אהובתו המסורה של אליאן), עם השילוש הרומי: יופיטר, מרקורי וונוס, בהתאמה. בעל היה האל החשוב ביותר בסוריה כפי שיופיטר היה האל החשוב ביותר לרומים, ולכן גם המקדש הגדול ביותר בבעל בק הוקדש לו.
אין מקורות כתובים שמהם אפשר ללמוד לאילו אלים הוקדשו המקדשים בבעל בק. באתר נבנו שלושה מקדשים: מקדש יופיטר, מקדש ונוס ומקדש בכחוס (או מרקורי, זהות האל אשר לו הוקדש המקדש שנויה במחלוקת).
גם לגבי תיארוך המקדשים בבעל בק אין הסכמה. סביר להניח שבניית המקדשים החלה בתקופת אוגוסטוס, סביב שנת 15 לפנה"ס. את השלמת בניית הפודיום הענק של מקדש יופיטר, יש המייחסים לסלווקים ששלטו במקום מאז שכבשו אותו מידי התלמיים בשנת 200 לפנה"ס ועד הכיבוש הרומי בשנת 64 לפנה"ס. בניית המקדשים הסתיימה כנראה בתקופת הקיסרים האנטוניניים (שלטו בין השנים 138-217 לספירה).
טקסי הפולחן התקיימו תחת כיפת השמים. המדרגות המובילות לגגות המקדשים מעידות שהמזבחות ניצבו על הגגות, כפי שהכתיבה המסורת המקומית.
העניין במקדשי בעל בק נובע מעיצובם הייחודי ומהעיטורים בצורת מסכות בעלות מראה גרוטסקי ודרמתי, ששאבו השראתם מעיצובים יווניים הלניסטיים. חשיבותם בהיותם בעלי עיצוב נועז וחד פעמי.  מקור וקרדיט

 איראן

 עתיקות האימפריה הפרסית הקדומה , 1000 לפני הספירה

צפון אפריקה

 ממגורות הדגנים בערי האטלס בצפון אפריקה ( מרוקו)  , שנבנו לפני מאות בשנים .

 ספרים חדשים

 רוסאורה בשעה עשר
מאת: מרקו דנווי

חמש עדויות מפי חמישה אנשים שונים מרכיבות את רומן המתח המתעתע הזה, שהיה לקלאסיקה ארגנטינאית מאז ראה אור ב-1955. כולן מספרות את סיפורו של קמילו ושל אהובתו המסתורית, רוֹסַאוּרָה.

קישור

 אני פרויקט מיתוג
מאת: קרלו שטרנגר

 אני, פרויקט מיתוג בוחן לעומק את אי-הנחת הקיומית המתמדת שמקננת בכל מי שחייו קשורים קשר בל-ינותק לרשת הגלובלית.

פרופסור קרלו שטרנגר מנתח את האובססיה לסולמות הדירוג, שהפכו מדד גם בני אדם. הפיכתם של האני למצרך ושל החיים לפרויקט מיתוג של העצמי, הותירו את תרבותנו עם שני מודלים מרכזיים ל"חיים הטובים": הצלחה פיננסית וידוענות, שניהם בני-כימות ויחסיים מעצם טבעם. כתוצאה מכך, הערך העצמי ותחושת המשמעות הפכו לנזילים יותר מאי-פעם.

קישור

 העולם הפוסט-אמריקני
מאת: פריד זקריה
The post-American World – Fareed Zakaria

בעיני פַריד זַקַרִיָה, עורך ה"ניוזוויק אינטרנשיונל" ואחד הפרשנים החשובים בארצות הברית, הסיפור הגדול של תקופתנו הוא צמיחתן של מדינות כמו סין, הודו, ברזיל, רוסיה, דרום אפריקה, קניה ורבות אחרות, על חשבון ירידה בכוחה של המעצמה הגדולה ביותר שידע העולם מעודו: ארצות הברית.

הצמיחה הכלכלית של המדינות הללו יוצרת נוף גלובלי חדש, שבו מוקד הכוח משתנה, והעושר והחדשנות מבעבעים במקומות בלתי צפויים. אמנם צמיחה גלובלית יוצרת דברים טובים רבים – אבל גם בעיות רבות שהעולם עדיין אינו ערוך לטפל בהן.

קישור

 נראות בהגירה
מאת: עדנה לומסקי-פדר, תמר רפופורט 

הנראות של המהגר כרוכה בזיהויו כזר ובסיווגו כאחר. מהגרים עסוקים תמיד בשאלות כמו האם מזהים אותי? באילו סימנים? האם אני יכול להסתתר או להיטמע? ואולי כדאי דווקא להפגין את נראותי ולהדגיש את שונותי?

המקומיים גם הם אינם אדישים לנראותם של המהגרים, והם עסוקים בשאלות כמו מי רשאי להיראות במרחב הציבורי ומי אינו רשאי? מהי נראות תקינה, וכיצד יש לפקח עליה?

קישור

 אמנות

 מקור  וקרדיט : מתוך רשימתה של דורית פוקץ בבלוג הנהדר שלה

 "קצוות אורבניים".

התערוכה  בירושלים כללה עבודות ציור בצבעים תעשיתיים, פיסול מחומרים ממוחזרים, עבודות צילום מגודל 9X5 עד גדלים של מטר על  שתיים וכו'. היצירות השתלבו ברחוב, כביש, קירות, חלונות בניינים, דלתות פח, והיום בפרספקטיבה מאוחרת (חצי שנה אחרי), חלקן ממש הפכו לחלק מהרחוב כמו שהרחוב הפך לחלק מהן.

מקור וקרדיט : מאת דורית פוקץ

קישור

עולמה של סמדר כץ

קישור לציור של סמדר כץ

קישור לציור : נסיכה אתיופית , סמדר כץ

ילדות בשכונת נחלאות , ציור אקווארל , מאת סמדר כץ

פנס ושביל בין ערביים, אקווארל על נייר, 25 * 35 ס"מ  ציור נפלא של סמדר כץ

על הציירת סמדר כץ

 הירדן בשקיעה, שמן על בד, 70 * 50 ס"מ

גלריית התמונות המלאה של סמדר כץ

 עבודת גילוף עץ בקמדן , לונדון

 פיסול נהדר באיטליה

עולמו של הצייר ניר שלו

"סוס המערות" 2009 , שמן על בד

  זוויות צילום

 נראתה ברכבת בצפון הודו,                          זווית צילום נוספת  

 גשם באירופה

 דייגים במלאכתם בבורמה

 השתקפות

 השתקפות בבורמה

 נמל ליסבון

 היו פעם חנויות לסריגת צמר

 עננים באגם

החלון

 תחבורה בהרי האטלס במרוקו  

 


תגובות

  • תודה עמי על המסע הנפלא שאתה מאפשר לנו
    צופיה

    צופיה 13 במרץ 2010 15:05
  • מדהים מדהים!

    אורלי בראון 13 במרץ 2010 16:56
  • מעבר לתמונות היפות, המסע של האנדיורנס באנטארקטיקה הוא מסיפורי ההישרדות המרתקים בעולם.

    יעל 14 במרץ 2010 17:44

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.