Hopper 1

הבדידות עפ"י אדווארד הופר

3514

 

הצייר האמריקאי אדווארד הופר. Edward Hopper

אדוארד הופר. נחשב לאחד החשובים שבין הציירים האמריקנים. ידוע בעיקר בציוריו הריאליסטיים המתארים את הבדידות במציאות האמריקאית בת זמננו.

באמנות של אדוארד הופר אין הרבה פעילות או תנועה. הוא מתאר את נשמתה של אמריקה על ידי הקפאה של הנוף העירוני, בדרך כלל, והפיכתו למונומנטלי. ציוריו מתארים רגעים שקטים של חיי היומיום שכמו גולפו באבן. הנופים העירוניים או הדמויות מוקפאים בהווה נצחי, מקולפים מכל פרט מיותר.

אם יש רגש בתמונות, הוא נמצא מתחת לפני השטח, או במי שצופה בהן. השקט ודממת הציורים גורמים לצופה לרצות לחדור אל מעבר להם ולחשוף את מה שבאמת קורה בהם.

ציוריו של  אדווארד הופר מתארים בדידות. הוא היה נשוי לג'וזפין הופר, שאותה הכיר בבית הספר לאמנות בניו יורק שבו למדו יחד, ולפני נישואיהם ב-1924 היא היתה מפורסמת ממנו. ג'וזפין ליוותה אותו ותמכה בו כל ימיהם המשותפים. הם אחד מזוגות האמנים המפורסמים כמו דייגו ריברה ופרידה קאלו, פבלו פיקאסו ודורה מאר.

הופר, שבמשך שנים לא הצליח למכור את ציוריו, עבד לפרנסתו כמאייר.  בשנות העשרים החל לצייר בצבעי מים את נופי ניו-אינגלנד — בתים, חופים, סירות, ומגדלורים, שהיום נחשבים לאייקון תרבותי.

למידע נוסף על אדוארד הופר במאמר מעניין

ניו יורק של השפל הכלכלי של מלחמת העולם השנייה. האמן שנתן לנו את התמונה הטובה של ניו יורק בזמן השפל הכלכלי הגדול ובזמן מלה”ע השנייה הוא ללא ספק אדוארד הופר: הופר גדל ולמד בניו יורק וזו עירו. מה שהוא מראה לנו ביצירותיו זה מגבר של רגשות שהעיר הזו עברה בתקופות השפל שלה. הנושא שאותו הוא מרבה לתאר הוא הבדידות.

ראה גם :

אדוארד הופר – ויקיפדיה

edward_hopper_011 start

אחת מעבודותיו הבולטות של דווארד הופר היא"ציפורי הלילה". בציור זה הופר התמקד בתיאור לילי של דיינר הנמצא בצומת רחובות. למרות שהתמונה מאוכלסת בארבע דמויות, מצליח הופר להעביר לצופה את העדר המגע או הקשר בין הדמויות. חלון הזכוכית השקוף המקיף את המזנון יוצר תחושה של בידוד ומדגיש את האקראיות שיש במפגש של הדמויות.

הופר נותן לנו חיזוק לבדידות הזו באמצעות הסגנון הריאליסטי. הוא בונה את הדרמה ואת הדיכאון דרך תאורת הרחוב הקרה, תאורת ניאון. התאורה יוצרת ניכור והבחירה להציג את התאורה בניאון תורמת לתחושה הקרה כמו כלי הנירוסטה המדכאים העירומים המדכאים והפשוטים.

ישנה הפרדה בין הרחוב לאלו היושבים בפנים, הם מרוחקים מאוד מאיתנו. הבתים ברחוב מוחשכים ורק האור ברחוב דולק במין זווית אלכסונית שמרחיקה את הזוג והיושבים בדיינר רחוק יותר מאיתנו וזוהי התחושה הקשה של העיר הגדולה על רחובה הנטוש באמצע הלילה.

ציפורי הלילה – ויקיפדיה

hppper night 1942

edward_hopper_006

edward_hopper_010_summer_evening

edward_hopper_016edward_hopper_020_chair_car_1965

edward_hopper_026_robot_pictures

edward_hopper_015_gas_1940

edward-hopper-paintings-46

First Row Orchestra
1951
oil
79 x 101.9 cm

hopper first row orchestra 1951

Circle Theatre

אדוארד הופר, "אוטומט", 1927, שמן על בד. 71.4X91.4 ס"מ

add 3 hopper 4

הציור ממחיש את הניכור של היחיד בעיר המודרנית ומתאר אישה במסעדת מזון מהיר, בסניף השייך לרשת מסעדות ששמה "אוטומט". החשכה הנשקפת מהחלון מעידה על השעה המאוחרת. האישה יושבת לבד ליד שולחן ומולה כיסא ריק. נדמה כי היא שקועה במחשבות, וסביבה שקט שאינו אופייני למסעדות המזון המהיר. 

automat הדמות בציור שותה קפה לבד. היא נראית מוזר- לובשת כובע בתוך המבנה. היא לובשת מעיל וכפפה על היד, כך לא יושבים בבית קפה. זה אומר שקר לה כי אולי לא מחממים שם. היא יושבת לבד, מבטה מושפל. שוב, הדמות הבודדה מזכירה לנו מאוד את מאנה בפריז ובכל עיר, פריז ניו יורק או ת”א.

Automat (painting) – Wikipedia, the free encyclopedia

לביקור בתערוכה הייחודית באינטרנט " אמנות במבע ייחודי" ( אל תחמיצו)

לתערוכת אמנות נוספצ באינטרנט ( מומלץ!! )

· · · ·

תגובות

  • תודה לך. ניכור שקיים יותר ויותר בחיים המתועשים הטכנולוגים והמהירים שלנו כמה עצוב!

    סיגי קדוש 11 באוגוסט 2014 17:30

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.